Tuesday, March 24, 2009

KITAB TOK GURU DAP LAGI POWER DARI NIK AZIZ




maka ada masa tolonglah fikir dan renong....bila pas perak dah membontoti fatwa politik nik aziz. tak laku dah air liur basi tok guru nik aziz di sini......tapi kitab dan tok guru ngook dan ngekkk DAP lagi POWER!!!

DARI BLOG
http://mimpi916.blogspot.com/
24 Mac 2009
Tok Guru Tak Mau Nizar

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tidak bersetuju dengan cadangan DAP supaya bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin diberi peluang bertanding pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gantang nanti.

Baca : berita harian online (2/2009)

-----
Nk buat camna Tok..DAP menang juga.
Dicatat oleh mimpi916 di 11:12 0 ulasan
22 Mac 2009
Pembentukan Kerajaan Perpaduan - kenapa bangkang?

Dari : Sinar Harian (21/3/09)

SHAH ALAM - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang bersedia tampil memberi penjelasan berhubung kekeliruan penubuhan gagasan Kerajaan Perpaduan (Unity Goverment) kepada Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dalam tempoh terdekat ini.

:Penjelasan akan dibuat selepas pelbagai pihak mula membuat perbandingan penubuhan ‘Kerajaan Perpaduan’ itu sama dengan situasi dan kerjasama politik dalam sejarah negara sebelum ini termasuk akan berlaku pembentukan kerajaan campuran Pas dan Barisan Nasional (BN), sedangkan kaedah itu belum pernah dilaksanakan di negara ini.

:Abdul Hadi dijangka berbuat demikian dalam tempoh terdekat ini selepas melihat idea penubuhan Kerajaan Perpaduan yang diilhamkannya itu telah disalah tafsir pelbagai pihak termasuk sekutu Pakatan Rakyat (PR).

:Presiden Pas itu memaklumkan kesediaannya untuk menjelaskan isu tersebut kepada :Sinar Harian :semalam menerusi Setiausaha Akhbar beliau, Roslan Shahir Mohd Shahir.

:“Insya-Allah perkara ini dijanjikan akan dijelaskan lebih lanjut oleh Presiden sekembalinya beliau dari luar negara dalam tempoh sehari dua ini,” katanya.

:Abdul Hadi pada bulan lalu menerusi satu wawancara dengan sebuah akhbar menjelaskan cadangan penubuhan ‘Kerajaan Perpaduan’ sebagai mencetuskan reformasi dan perubahan terhadap seluruh sistem kehidupan masyarakat dan negara untuk melahirkan sebuah masyarakat bersatu padu dan negara yang adil serta saksama.

Cadangan itu dipersetujui Dewan Pemuda Pas Pusat yang disifatkan bertepatan dengan masa namun Guan Eng menuntut Abdul Hadi memberi penjelasan berhubung perkara tersebut kepada pimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP, sekutu Pas dalam PR.

Idea Abdul Hadi itu turut dibidas Nik Abdul Aziz setelah melihat tindakan Pre-siden Pas itu sebagai membe-lakangi keputusan Muktamar Tahunan parti itu di Ipoh Ogos lalu yang menolak usaha pembentukan kerajaan campuran dengan BN.

Sambil menyifatkan kenyataan Abdul Hadi itu sebagai pandangan peribadi, Nik Aziz menegaskan satu mesyuarat khusus sepatutnya diadakan untuk membincangkan perkara itu.

Abdul Hadi sebelum ini menyatakan Kerajaan Perpaduan bukan bermaksud komponen PR iaitu Pas, PKR dan DAP menyertai BN dan membentuk satu kerajaan melalui BN atau Pas menyertai UMNO atau BN, tetapi satu gagasan baru bertujuan mahu menghadapi kemelut ekonomi dunia dan cabaran perpaduan negara dengan satu nada.

Beliau berkata, dalam hal tersebut semua pihak dalam BN dan PR akan diberi saham memerintah negara secara bersama tanpa wujud sama sekali parti pembangkang di Parlimen atau Dewan Undangan Negeri (DUN).

Abdul Hadi juga berharap agar idea tersebut difikir, dikaji dan dipertim-bangkan oleh semua pihak selari dengan realiti suasana politik dan ekonomi semasa.



------------
1. Tiba-tiba ada pihak yang tak senang duduk dengan buah fikiran TG Haji Hadi ini.

2. Anwar tak mau tegur atau mengagalkan pembentukan kerajaan perpaduan tersebut secara terbuka, tapi dia ada konco2 yang boleh di harap lebih2 konco2 dia dalam PAS. Kalau dia bangkang terang-terangan, buruk la nama dia yang memang putih bersih bak susu sapi.. dia suka duduk diam dan arahkan konco2 dia buat kerja. Kalau rakyat marah, dia boleh salahkan orang lain..

3. Senang cakap..kerajaan perpaduan ni mcm kerja sama2 untuk kebaikan rakyat dan negara. Tapi masa PRU atau PRK, lawan tetap lawan. Bila habis proses mengundi.. boleh sambung kerja balik.

4. Tapi ramai yang bangkang, berkemungkinan; dengan idea pembentukan Kerajaan Perpaduan ini, seolah-olah PAS mengharapkan kerajaan sedia ada (BN) untuk terus membangunkan negara. Dan juga PAS tidak meletakkan keyakinan langsung kepada anwar (memang pun).

5. Maknanya, PAS boleh bersama-sama BN untuk membentuk satu pasukan yang boleh buat kerja.

6. PAS kata, semua anggota PR boleh bersama-sama merialisasikan Kerajaan Perpaduan.. tapi nampaknya macam PAS aje yang bersungguh2. DAP/PKR/erdogan mcm menentang.

7. TG Nik Aziz pun dah menentang sikit2.. mcm tau aje suara siapa kat tepi tu..

8. Saya mengharapkan Kerajaan Perpaduan berjaya.

Dari Rakyat Kepada Rakyat..

Wassalam...

-----------
Baca juga :
1. Ketika Anwar menteri kewangan, Bank Negara rugi, siapa pula kaki judi?
2. Anwar dan Teori Konspirasi - Ibrahim Ali
3. Anwar lebih GANAS dari Mahathir - Mat Sabu
4. Darah Anwar dalam PAS
5. Layakkah anwar ketuai Reformasi?

Dicatat oleh mimpi916 di 13:23 3 ulasan

1 comment:

jebbat said...

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Di atas kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah.

Saya sebagai hamba allah menyampaikan seruan Allah dan RasulNya.

“Bukanlah dari kami orang-orang yang menyeru kepada assabiyyah, berperang atas dasar assabiyyah dan mati kerana (mempertahankan) assabiyyah” [HR Abu Daud].

Wahai saudaraku, wahai kaum Muslimin,
Kembalilah ke jalan Islam dan memperjuangkan Islam bukan atas dasar memperjuangkan Assabiyah iaitu bangsa kerana Rasulullah SAW tidak mengaku akan umatnya yang memperjuangkan assabiyah…

Rasulullah SAW telah mengkabarkannya kepada seluruh manusia bahawa bukanlah dari umat Muhammad jika mereka memperjuangkan bangsa.

Adakah kita hanya mengamalkan ajaran Islam separuh masa dan separuh lagi kita meninggalkannya...???

Allah SWB berfirman :

" Hai orang-orang yang beriman, masuklah kamu ke dalam Islam keseluruhannya, dan janganlah kamu turut langkah-langkah syaitan. Sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata bagimu " (Al-Baqarah(2):208)

Bersatulah saudaraku dengan kalimah Lailahaillallah Muhamadulrasulullah…!!!
Bersatulah kita di bawah panji kebesaran Islam…!!!

Ingatlah wahai saudaraku...

Sekecil kecil dan sebesar-besar amalan di dunia akan di hitung di akhirat kelak.

MAMPUKAH KITA MENJAWABNYA NANTI APABILA KITA BERDEPAN DENGAN ALLAH SWT...???

Ya Allah, aku telah jalankan perintahmu…