Monday, December 22, 2008

BIJAK, BERHEMAH DAN ADA PAKEJ UNTUK TOLAK "BABI"

MENYINGKAP KISAH BABI NI... AKU HARAP ORANG MELAYU KENA BIJAK BILA BUAT TUNTUTAN. KALAU BOLEH AMBIL MODUS OPERANDI CINA MCA, GERAKAN, DAP SERTA INDIA MIC YANG GUNAKAN SENARAI PANJANG SEMASA MEMBUAT TUNTUTAN.

MEREKA BUAT BERDASARKAN HAK ASASI MANUSIA DAN PERSAMAAN (EQUAL) SEBAGAI WARGANEGARA MALAYSIA. MEREKA GUNAKAN JUGA HAK KEBEBASAN BERSUARA, BERHIMPUN, BERPERSATUAN, MENULIS, MENUNTUT DLL DENGAN SALURAN YANG BETUL.TAK EMOSI DAN RACIST SERTA PELAMPAU AGAMA TAPI TAICHI DALAM THE ART OF WAR SUN TZU.

SATU LAGI KENA IKUT CARA KETUANAN CINA SINGAPURA BILA PERTAHANKAN HAK MEREKA BILA BERUNDING DENGAN MALAYSIA. SEMUA RUNDINGAN PERLU SECARA PACKAGE DAN TAK BOLEH TERPISAH2 ISUNYA... MEREKA CERDEK DAN SERING GUNA CARA BERLENGAH2 SUPAYA MEREKA BETUL2 BERSEDIA. ITU TEKTIK RUNDINGAN.

MAKA KEPADA PARA PEJUANG ISU BABI NI MAKA ELOK DIPAKAGE KAN DENGAN ISU KONTREK SOSIAL DAN HAK2 MELAYU SEBAGAI PENDUDUK ASAL MALAYSIA MENGIKUT PERLEMBAGAAN DAN SEJARAH NEGARA. SATU LAGI SEJARAH NEGARA PERLU DIPERTAHANKAN SEBAB GENG ROBABI NI TERMASUK PKR DAN PAS NAK TABALKAN CHIN PENG DARI PARTI KOMUNIS MALAYA SEBAGAI PEJUANG DAN PENUNTUT KEMERDEKAAN NEGARA. BERAPA RAMAI MELAYU DIBUNUH KOMUNIS NI? BINTANG TIGA APA SUMBANGAN DIA? BETULKAH MEREKA NAK MERDEKAKAN TANAH MELAYU ATAU HANYA NAK JADIKAN KITA PAKSI KOMUNIS DUNIA BERSAMA RUSIA DAN CHINA,,,?

MAKA AKU MINTALAH TUNTUTAN KENA KONSISTENT DAN LIBATKAN SEMUA MELAYU... JANGAN MAIN KRONI ATAU PUAK PULAK SEBAB NI MASAALAH MELAYU BUKAN MASAALAH PUAK ATAU NEGERI ATAU SUKU....

OLEH ITU BIAR SEMUA MELAYU DARI SEMUA LAPISAN DAN GAYA HIDUP TERLIBAT...TERMASUK BLOGGER. MAKA SETIAP KEPUTUSAN HENDAKLAH SEBULAT SUARA. JANGAN DUA TIGA ORANG DIKTATOR NAK TENTUKAN AGENDA BERTINDAK.

SATU LAGI... JANGAN HANGAT2 TAHI AYAM DAN CEPAT PUTUS ASA. INILAH PENYAKIT MELAYU... LIHAT REFORMIS SELANGOR TU DAH KENA "ADU DOMBA" MUNGKIN DIBELI DEK PAKATAN RAKYAT. KESIAN SI RAMLAN YANG DAH TAK JADI NAK BOGEL DEPAN KHALID DAN ANUAR IBRAHIM....

OK TERUSKAN PERJUANGAN DAN JANGAN DIGIRO OLEH MUSUH DENGAN APA2 TAWARAN DAN RASUAH TAU....NANTI BILA DAH KENA GIRO....MAKA SEMUA LETAK SEPANDUK DAN SOKONG PULAK UNTUK BERPESTA DENGAN ANAK BABI BOGEL.... YANG MERAH TU....

HARAP2 PAK SYEIKH ANUAR DENGAR SUARA MELAYU NI. JANGANLAH DENGAR SUARA SANG MAHARAJA DAP DAN JERIT ANAK2 BABI SAHAJA PAK SYEIKH.....

DAN INGAT JANGAN BIARKAN MUSUH KITA TOHMAH YANG MELAYU NI RACIST DAN PERKAUMAN SERTA PELAMPAU BILA TOLAK ISU TERNAK BABI NI. BACA HAK KITA DAN PERSAMAAN KEADILAN KEPADA ORANG ISLAM YANG TAK MAKAN BABI SAMA.... IKUT PLAN TINDAKKAN MEREKA TOLAK "KETUANAN MELAYU" SECARA BERUNDANG2... MAKA KITA GUNAKAN PAKAR UNDANG2 JUGA UNTUK MENJAYAKAN TUNTUTAN KITA DALAM ISU BABI NI.....ORANG POLITIK? HMMMMM KESIANLAH KAT DEPA SEBAB SERBA SALAH KAN.... TAPI UNDANG2 DAN HAK TETAP DISEBELAH KITA.... ORANG MELAYU DAN ORANG ISLAM. MAKA LAWAN TETAP LAWAN, BABI TETAP HARAM, UNDANG2 TETAP UNDANG2, HAK TETAP HAK, HAPUS BABI TETAP HAPUS BABI.....TERNAKLAH DI PULAU PINANG NUN CM LIM GUAN ENG OIIII!

LAPORAN DARI MALAYSIAKINI:
Replika babi dibakar di Melaka
Muda Mohd Noor | Dec 20, 08 5:23pm

Empat replika babi yang dibuat daripada kertas, dibakar di perkarangan Hotel Samudera Resort Riverside, Masjid Tanah hari ini, sebagai membantah perbuatan pihak tidak bertanggungjawab yang menggantung kepala babi pada kain rentang Majlis Permuafakan Ummah (Pewaris), Rabu lalu.

pig issues in malaccaNaib Pengerusi Pewaris, Rahimidin Md Harun berkata, majlis membakar replika babi itu diketuai oleh Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Maamor Osman dan disaksikan oleh kira-kira 800 orang.

Beliau berkata, sekiranya isu tersebut tidak diselesaikan, pihaknya akan membawa satu replika babi ke perhimpunan Umno Mac depan.

Di samping itu, katanya, Pewaris juga akan menuntut pemimpin PKR dan PAS supaya berusaha menghapuskan ternakan babi di kawasan berkenaan.

Ketika dihubungi petang ini, Rahimidin berkata, PPIM merupakan anggota gabungan Pewaris.

Menurutnya, Pewaris juga menyampaikan taklimat penduduk tempatan mengenai isu ternakan babi di kawasan tersebut, dalam satu majlis tertutup di hotel berkenaan.

‘Kami juga menyerahkan memorandum kepada Ketua Umno bahagian Masjid Tanah, Datuk Abu Seman Yusof meminta kerajaan menutup semua ladang babi di kawasan Masjid Tanah,” katanya.

Rabu lalu, penduduk dilaporkan menemui bangkai kepala babi hutan digantung pada kain rentang tersebut, berhampiran bulatan Tanjung Bidara-Kuala Sungai Baru, Alor Gajah.

Penggantungan kepala babi kelmarin merupakan insiden ketiga. Pada 18 Oktober lalu, peniaga dan pengunjung menemui bangkai kepala babi di tepian Pantai Pengkalan Balak.

Pada 13 November lalu, kepala babi dilaporkan digantung di atas pintu pagar rumah seorang ahli jawatankuasa (AJK) Umno bahagian Masjid Tanah, Md Rawi Mahmud.

Ketua Polis Melaka, Datuk Mazlan Mansor sebelum ini dilaporkan memberi amaran kepada mereka yang terbabit menggantung kepala babi di kain rentang Pewaris itu.

Beliau juga dilaporkan berkata, sebuah skuad khas juga telah ditubuhkan untuk menyiasat insiden berkenaan.

Isu babi: Pewaris adakan bantahan aman esok
Muda Mohd Noor | Dec 19, 08 12:06pm
Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris) akan mengadakan bantahan secara aman esok terhadap perbuatan pihak yang tidak bertanggungjawab menggantung kepala babi di atas kain rentangnya, kelmarin.

melaka pig farm problem malay banners 191208 01Kain rentang itu digantung pada pagar Sekolah Kebangsaan Pengkalan Balak, utara Melaka mengenai jemputan ke majlis perjumpaan bagi membincangkan isu-isu Melayu, termasuk mengenai ternakan babi, anjuran badan itu esok.

Ia juga akan membangkitkan beberapa isu semasa yang hangat dibicarakan tahun ini, termasuk isu pengharaman pengkid oleh Majlis Fatwa Kebangsaan, ketuanan Melayu, hubungan antara kaum dan Dasar Ekonomi Baru.

Beberapa kain rentang yang menyentuh isu-isu tersebut dinaikkan di sekitar Masjid Tanah - tempat berlangsungnya majlis perjumpaan tersebut yang bermula 8.30 pagi.

Penduduk dilaporkan menemui bangkai kepala babi hutan digantung pada kain rentang tersebut, berhampiran bulatan Tanjung Bidara-Kuala Sungai Baru, Alor Gajah.

melaka pig farm problem malay banners 191208 02Jurucakap Pewaris yang enggan dikenali memberitahu Malaysiakini hari ini, bantahan akan diadakan kira-kira jam 11 pagi di sebuah dewan di Hotel Samudera Riverside, Masjid Tanah selepas perjumpaan tersebut.

Pewaris juga, katanya, akan menyerahkan memorandum kepada ketua Umno bahagian Masjid Tanah, Datuk Wira Abu Seman Yusop bagi menghapuskan ternakan babi di kawasan Paya Mengkuang.

Abu Seman juga merupakan timbalan menteri pertahanan.

"Ternakan babi di sini telah menimbulkan banyak masalah kepada orang Melayu di kawasan sekitar," kata jurucakap NGO itu.

Penggantungan kepala babi kelmarin merupakan insiden ketiga.

melaka pig farm problem malay banners 191208 04Pada 18 Oktober lalu, peniaga dan pengunjung menemui bangkai kepala babi di tepian Pantai Pengkalan Balak.

Pada 13 November lalu, kepala babi dilaporkan digantung di atas pintu pagar rumah seorang ahli jawatankuasa (AJK) Umno bahagian Masjid Tanah, Md Rawi Mahmud.

Ketua Polis Melaka, Datuk Mazlan Mansor kelmarin dilaporkan memberi amaran kepada mereka yang terbabit menggantung kepala babi di kain rentang Pewaris itu.

Sebuah skuad khas juga telah ditubuhkan untuk menyiasat insiden berkenaan dan sehingga ini belum ada tangkapan dibuat, tambahnya.

Sementara itu, seorang AJK Umno bahagian Masjid Tanah, Jamiluddin Junit berkata, perbuatan seumpama itu tidak boleh dipandang mudah.

"Tetapi kita perlu bertindak bijak menanganinya kerana tidak mahu ia menjadi isu perkauman.

"Kita tidak tahu pihak mana yang melakukan perbuatan itu... persatuan penternak babi menafikan mereka terbabit.

"Berilah peluang pasukan polis menjalankan siasatan...," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

No comments: