Saturday, November 22, 2008

MJ IDOLAKU SEJAK KECIL SUDAH ISLAM

TERKEJUT JUGA AKU BILA DENGAR MJ DILAPORKAN OLEH BERITA HARIAN SEBAGAI MUFLIS.MENGAPA PULA BELIAU SAMPAI MUFLIS? ADAKAH INI MAINAN DURJANA EKONOMI DAN PERUNDANGAN ZALIM YANG TIDAK ISLAMIK?

SYUKUR ALLAHDULILAH BELIAU TELAH DIBERI TAUFIK DAN HIDAYAH UNTUK MENERIMA ROH ISLAM DENGAN BERIMAN KEPADA ALLAH SWT.

BAGAIMANA AGAKNYA MJ NAK HIDUP SEBAGAI MUSLIM?

BAGAIMANA PULA AGAKNYA BILA MJ NAK TUNAIKAN UMRAH ATAU BUAT HAJI? DAPATKAN SELURUH KOTA MEKAH DAN MADINAH DIKAWAL UNTUK BELIAU TAWAF DLL?

YA... ITULAH YANG BERLIGAR DI MINDA AKU YANG SERBA DAIF INI YA ALLAH....

NAMUN BEGITU AKU HARAP TOKOH2 DAP YANG TERNYATA "MESRA DAN CINTA KEPADA ISLAM" CEPAT-CEPATLAH MASUK ISLAM DI MASJID NEGARA ATAU LAIN-LAIN MASJID. LEBIH ELOK LAGI KALAU DAPAT ANPUBI PERKENAN KETUA AGAMA NEGARA UNTUK UPACARA BERKENAAN.

DARIPADA DOK BUAT DEMONTRASI JALANAN YANG TAK ISLAMIK MACAM BERSIH, ANTI-ISA DLL...ADA LEBIH AFDAL LAGI KALAU KITA LAKSANAKAN PERINTAH ALLAH IAITU KEMBANGKAN DAN KUATKAN UKHWAH ISLAM SESAMA UMMAH.

YA ALLAH SEMOGA DITERIMA SEGALA TAUBAT DAN AMALAN SUCI MJ... SAUDARA BARU ISLAMKU.

AMIN.








DIPETIK DARI BERITA HARIAN 22 NOVEMBER 2008:
Michael Jackson peluk Islam

LOS ANGELES: Penyanyi kontroversi Amerika Syarikat, Michael Jackson, memeluk Islam dan menukar namanya kepada Mikaeel, nama malaikat yang memberi rezeki.

Superstar muflis berusia 50 tahun itu dilaporkan memakai jubah dan kopiah ketika mengucap dua kalimah syahadah di hadapan seorang imam dalam satu majlis di sebuah rumah rakannya di sini.

Akhbar The Sun dalam laporannya semalam mendedahkan majlis itu diadakan beberapa hari sebelum Jackson atau 'Jacko' dihadapkan ke Mahkamah Tinggi London, selepas disaman oleh seorang putera Arab.

Jacko yang dibesarkan sebagai penganut Kristian, dikatakan mengambil keputusan menukar agamanya ketika beliau menggunakan studio di rumah kawan rapatnya untuk merekodkan album baru.

Rakannya, David Wharnsby � seorang penulis lagu Kanada dan produser Philip Bubal, yang menasihatkan Jacko supaya memeluk Islam. Kedua-duanya juga sudah memeluk Islam dengan nama baru mereka Dawud Wharnsby Ali dan Idris Philips.

"Mereka mula berbincang mengenai agama dan bagaimana mereka menjadi seorang yang lebih baik dengan menukar agama. Tidak lama kemudian Michael mula menerima idea itu," kata sumber yang dipetik akhbar itu.

2 comments:

Panglima Perang Cyber said...

salam bang ramly..


kawe nak ajak abe join sidang Blogger Pembela Negara.

Harap diterima lah deh.

timo kasih.


http://penembak-tepat.blogspot.com

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

BULEH ADINDO PUNYA PASAL OK YEEE

TAPI KENA BAGI TAHU AWAL DEH... MAKLUMLAH RAYO AJI NI... KENA IKUT PERMINTAAN MOK AJI ABE TU.

sokong juga blog glokal abe tu iaitu netizen glokal perkasa... nantilah kita pulun....puak2 munafik dan hipokrit tu