Saturday, February 28, 2009

BETULKAH DATUK SHAGUL REFORMASI ADALAH ANARKI

BANGKAI GAJAH TAK AKAN DAPAT DITUTUP DENGAN NYIRU. SEBABNYA BAU BANGKAI GAJAH TU SATU KAMPONG BOLEH SAMPAI... BUSUK. BEGITU JUGALAH MUKA DITUTUP TAPI JUBUR TERTUNGGENG NAMPAK. DAN ORANG MELAYU CAKAP "JANGAN BERLINDUNG DISEHELAI DAUN LALANG.... ORANG NAMPAK." DALAM ISLAM... INSYAALAH TUHAN AKAN TUNJUKKAN YANG BENAR DAN YANG BATHIL.

SEKARANG NAMPAKLAH SUDAH... BUDAK PUN NAMPAK AKAN PERANGAI ORANG TUA YANG DAH MARU IAITU TELATAH DEKAT NAK MATI KATA ORANG KELANTAN... MARU DOH!!!!!!

SEMUA ORANG NAMPAK JELAS PERANGAI DAN SIFAT JAHAT ANARKI PUAK2 PAKATAN RIAK@ROSAK NI IAITU DAP, PAS DAN PKR. DI PERAK DAN SELANGOR AMAT JELAS.

APA ANARKINYA? YA LAH SIFAT BELAKANGKAN UNDANG2, MAHKAMAH, HAKIM, POLIS DAN LETAK SEMUA PUNCA KUASA DI TANGAN MEREKA. MEREKA BOLEH BUAT APA MEREKA PUNYA SUKA!

ANARKI INI AKU DAPAT ISYARATNYA JUMAAT LALU DARI DATUK SHAGUL HAMID YANG BERASAL SERTA BERANAK DI LADANG PASIR GAJAH KEROH, KUALA KRAI, KELANTAN RUPANYA (DATUK KALAU MINAT BOLEH JADI AHLI PARLIMEN KUALA KRAI).

SETELAH BALIK DARI JPM TU IAITU JUMPA DALAM SATU MAJLIS DENGAN DATUK SHAGUL... AKU BUKA KAMUS DEWAN SEBAB NAK SAHKAN YANG ANARKI NI SATU KEADAAN PEMBERONTAKAN DAN PENDERHAKAAN ATAU DAHAGI YANG MAHA DASYAT KEPADA SISTEM YANG SEDIAADA IAITU RAJA BERPERLEMBAGAAN DAN DEMOKRASI BERPARLIMEN.

BENAR SEKALI ANARKI ADALAH SUATU SIFAT MENENTANG SEGALA PERATURAN ATAU UNDANG2 YANG ADA BAGI WUJUDKAN KACAU BILAU...MACAM REFORMASI ANUARISASI 1998/99 DULU LAH.

BEZANYA SEKARANG GENG SAMSENG POLITIK ANARKI INI DAH BERKUASA DAN SEKARANG SEDANG TUNJUK POWER... AKIBATNYA MEREKA AKAN HUKUM APA SAJA PERATURAN DAN UNDANG2 YANG ADA SEBAGAI TIDAK ADIL, BERAT SEBELAH, PILIHKASIH, MENYELEWENG, RASUAH, PERKAUMAN,TIDAK BERSIH,TIDAK TELUS, PRO MELAYU DAN SEBAGAINYA. MANAKALA APA SAJA PERBUATAN MEREKA DISAHKAN SEBAGAI IKUT LAW... SAH, HALAL, ISLAMIK, DAPAT PAHALA, JIHAT DAN UNTUK TEGAKKAN ISLAM DI MALAYSIA... SEHINGGA BILA KES SEKS ATAU SEKEDUDUKKAN YB MEREKA PUN MEREKA JADIKAN MEDAN UNTUK TUNTUT KEADILAN DAN HAK ASASI ATAU PRIVATE LIFE YANG PERLU DILINDUNGI UNDANG2 IAITU RAKYAT TAK BOLEH BERSUARA DAH...BILA ADA KES RASUAH MAKA BADAN PENGUATKUASA TU PULAK YANG SALAH BILA NAK SIASAT.BILA KES DERHAKA MAKA ISNTITUSI RAJA BERPERLEMBAGAAN PULAK YANG SALAH DAN TAK ADIL.INILAH PERANGAI:

" PEMBERONTAK + PENDERHAKAAN + PENGHASUT + ADUDOMBA = ANARKI SAMSENG POLITIK MALAYSIA.

"APA YANG AKU KESIAN IALAH MELAYU ISLAM YANG JADI PAK PANDIR DAN PAK KADOK. ADE KE WANITA BERZINA DAN MENGAKU PULAK FOTONYA DIEDAR... MAKA WANITA MELAYU ISLAM KITA YANG BERTARAF YB JADI PEMBELA HAK EMANSIPASI WANITA....HEEE! KALAU ZINA DALAM ISLAM TU HARAM LAH... MANA HUDUD KAMU PKR DAN PAS ????? INI PULAK KES ANARKI DI PERAK...MANA UNDANG2 ISLAM KAMU WAHAI PKR, PAS DAN DAP?????

Blogger http://skeptismay.blogspot.com menulis - Sabtu, 2009 Februari 28... BACA JUGAK....

http://anarkia.blogdrive.com/archive/2.html DAN...
http://gugusankata.blogspot.com/2008/08/apa-arti-anarki.html
http://joshuahateu.blog.friendster.com/2006/07/anarki-berkibar/

"SUDAH-SUDAHLAH TU.., NIZAR... KUMAR..!

Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaludian telah berpindah keluar dari kediaman Menteri Besar Perak. Itulah tindakan yang betul lagi tepat.

Tapi beliau enggan memulangkan kereta Toyota Camry yang sebelumnya digunakan sebagai kereta rasmi dengan alasan akan terus menggunakannya untuk menjalankan tugas-tugas harian sehingga mahkamah memutuskan dirinya masih lagi Menteri Besar atau sebaliknya.

Tapi kalau ikut pada logik akal, beliau bukan lagi Menteri Besar, sebagaimana titah DYMM Sultan Perak yang memerintahkan beliau letak jawatan dengan exco-exconya sekali.

Terbaru, Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak, V.Sivakumar sekali lagi membuat kejutan dengan mengatakan sidang tergempar DUN akan diadakan pada 3 Mac ini. Sedangkan Menteri Besar (Datuk Zamri), enam Exco kerajaan (BN) serta tiga wakil rakyat Bebas yang digantung tidak dibenarkan menghadirinya.

Apakah maknanya semua itu? Apakah tujuan persidangan itu kalau ianya tidak terlindung sesuatu muslihat?

Sudah-sudahlah wahai Mohamad Nizar dan Sivakumar. Jangan terlalu banyak melakukan sesuatu yang makin mengeruhkan keadaan dan mengelirukan rakyat keseluruhannya.

Cubalah buat pertimbangan yang mudah lagi logik. Bukankah kerusi pakatan DAP, PKR dan Pas sudah berkurangan di Perak? Dan kelebihan telah bertukar tangan kepada Barisan Nasional (BN).

Apa lagi yang tak kena? DYMM Sultan Perak pun sudah membuat keputusan yang sepatutnya dengan mengikut kuasa yang ada pada Baginda.

Apa guna lagi Mohammad Nizar dan pakatannya menguar-uarkan kononnya pakatan mereka telah dipilih oleh rakyat dan beliau tak patut berundur (dan sepatutnya terus berkuasa di Perak) walaupun tiga kerusi yang sebelum ini yang memihak kepada pakatan beliau telah keluar sebagai wakil bebas.

Ketiga-tiga wakil rakyat yang keluar pakatan itu dan mengisytiharkan diri mereka sebagai wakil bebas, dan kemudiannya menyokong BN, bukan sesuatu yang salah di sisi undang-undang. Kenapa perlu jadi keliru?

Lagipun, ketiga-tiga wakil pakatan yang keluar sebagai wakil bebas itu bukankah 'bergelar' rakyat juga? Mereka juga boleh mengundi (maknanya mereka juga rakyat yang ada kuasa untuk memilih parti mana yang mereka suka). Dan akhirnya mereka pilih untuk keluar dari pakatan dahulu setelah menyedari dan insaf dengan kesilapan mereka pada PRU 12 lalu. Keputusannya mereka menyokong BN. Sudah jelas dan nyata.

Kenapa masih mahu dikelirukan lagi? Adakah semuanya semata-mata untuk kepentingan politik
dan kuasa? Jika benar, bersamalah kita memilih keinsafan dan keredhaan dengan apa yang telah berlaku.

Memegang tampuk kekuasaan memang seronok. Berstatus VVIP dengan bermacam kemudahan dan kesenangan. Disanjung dan dihormati (selalunya selagi ada kuasa). Gaji/elaun juga banyak.

Adakah semuanya kerana itu? Harap-harap tidak begitu.

Hakikat kehidupan seharusnya diterima dengan hati terbuka. Apatah lagi bagi seorang Islam, yang mana anggaplah itu sebagai takdir Allah.

Apa yang nyata, terimalah hakikat kehidupan yang sememangnya ada pasang surutnya.

Akhir kata, terimalah juga hakikat bahawa DYMM Sultan Perak, Sultan Azlan Shah yang mempunyai hak melatik seseorang Menteri Besar di negeri itu, telah membuat keputusan yang tepat. Malah harus juga disedari bahawa baginda juga mempunyai kuasa untuk membatalkan pelantikan itu.

Kalau berbalik pada nasib dan takdir, maka terima sajalah sebarang takdir yang tersurat untuk kita. Mungkin ada hikmat di sebaliknya.

Semoga akan terbuka hati sesama kita untuk mencari keinsafan dan redha dengan segala-galanya. Kembalilah i ke pangkal jalan demi kebaikan dan kesempurnaan hidup yang diredhai Allah.

Ingatlah, kuasa hanya sementara. Hidup juga tidak kekal lama.
3 ulasan

http://joshuahateu.blog.friendster.com/2006/07/anarki-berkibar/ PULA MENULIS:

ANARKI BERKIBAR !!!

Anarki berarti mengeksplorasi cara untuk bekerja bersama satu sama lain demi Clip_1 mencapai kebutuhan-kebutuhan individual kita tanpa saling menyakiti.

Anarki berarti tidak menilai ideologi lebih tinggi dari kehidupan, tidak menaruh segala sesuatu yang teoritis diatas kehidupan yang nyata.

Anarki berarti menghargai makhluk hidup yang lain (hewan dan ekosistem).

Anarki berarti tidak menjadikan hasratmu sebagai keinginan untuk terlibat dalam tatanan yang hirarkis, namun untuk mengenalinya dan menghancurkannya.

Anarki berarti tidak membiarkan dirimu dikekang oleh aturan-aturan eksternal, tidak membatasi emosimu, tidak menahan insting dan keinginanmu karena sesering apapun kau ingin menahan semuanya, tidak akan ada tempat yang cukup untuk menampung jiwa manusia yan tidak berbatas.

Anarki berarti menolak untuk menyerahkan tanggung jawab kita pada orang lain, entah itu orang tua, kekasih, pekerja, ataupun masyarakat itu sendiri.

Anarki berarti menaruh beban dari pencarian makna dan kebahagiaan hidupmu diatas pundakmu sendiri.

Anarkisme adalah ide revolusioner dimana tidak ada satupun individu yang lebih berhak untuk menentukan jalan hidupmu selain dirimu sendiri !!!

Jurnal Anarki

5 Responses to “ANARKI BERKIBAR !!!”

No comments: