Thursday, February 26, 2009

MALANG SI KADOK TAK TERHIDU BANGKAI

(ketuanan melayu adalah ketuanan islam di malaysia... pak kadok masih binggung!)
cerita kebodohan si kadok boleh membunuh keturunannya......
Di pertengahan jalan ketika pulang dari kebunnya, Pak Pandir terserempak dengan Pak Kaduk yang sedang mundar-mandir sambil menjinjing guni.
Pak Pandir: Apa yang engkau bawa dalam guni tu, Kaduk?

Pak Kaduk: Ayam. cuba engkau teka, berapa jumlahnya? Kalau betul..kesemua tiga ikor ayam yang aku bawa ini akan aku berikan pada ingkau!

Pak Pandir termenung. Berapa ya?

Pak Pandir: Emmm...Empat kut?
layan http://pakadok.blogspot.com

Utusan Malaysia 26 feb laporkan - Pas buat laporan polis

PULAU PINANG 25 Feb. - Pas bahagian Tanjung hari ini membuat laporan polis terhadap Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), Shabudin Yahaya ekoran kenyataannya berhubung penubuhan Majlis Perundingan Silaturahim Antara Agama yang disifatkan oleh parti itu sebagai fitnah dan berbaur perkauman.

Laporan tersebut dibuat oleh Yang Dipertua Pas Tanjung, Yaacob Omar dan disertai tujuh ahlinya di Balai Polis Jalan Patani di Ibu Pejabat Polis Daerah Timur Laut pukul 2.50 petang.

Yaacob mendakwa, kenyataan Shabudin yang disiarkan Utusan Malaysia kelmarin adalah semata-mata tuduhan kerana majlis yang dikatakan itu tidak pernah wujud.

"Kenyataannya itu fitnah dan berbaur perkauman dan tuduhan beliau terhadap Ketua Menteri, Lim Guan Eng dan tiga orang Melayu yang dikatakan menganggotai majlis itu berniat jahat dan boleh mencetuskan ketegangan kaum.

"Pada masa yang sama, ia juga boleh menimbulkan rasa tidak senang antara agama-agama di negara ini. Justeru, kami mohon polis menjalankan siasatan terperinci," dakwa beliau pada sidang akhbar selepas membuat laporan polis berkenaan.

Dalam pada itu, Yaacob turut mendakwa majlis itu tidak wujud langsung dan pihaknya juga tidak tahu bagaimana Shabudin boleh memperoleh 'cerita' seumpama itu.

Ditanya berhubung penubuhan Majlis Silaturahim Agama seperti yang diumumkan Guan Eng pada 11 Februari 2009 dan dilaporkan beberapa akhbar tempatan, beliau berkata, laporan akhbar mungkin betul dan mungkin tidak betul.

BENAR TEKAAN AKU.... SI KADOK PAS AKAN MENYOKONG AGENDA PENDERHAKAAN YANG DISEBUT "KETUANAN RAKYAT" DALAM PAKATAN RAKYAT. SEMUANYA RAKYAT LAH!!!!

APAKAH SI KADOK NI FAHAM BAHAWA SIKAP INI JUGA JADIKAN PELESTIN TRAGEDI GAZA? SIKAPNYA IALAH TIDAK ADA PERPADUAN DAN ORANG ISLAM SANGGUP FITNAH MALAH BUNUH SAUDARA ISLAMNYA........

APAKAH PERKARA YANG DIBUAT OLEH CM PENANG YANG KITA TAK TAHU TAICHI DAN POLITIKNYA AKAN KEMBANGKAN SYIAR ISLAM? ADAKAH MAJLIS MUHIBBAH ITU AKAN MEMBUATKAN RAMAI LAGI ORANG MASUK ISLAM? SIMPATI DENGAN ISLAM? BERIMAN KEPADA ALLAH? APA TUJUAN SI KADOK NI?

ADAKAH KERANA NAK JAYAKAN GERAKAN AGENDA JATUHKAN BN? ATAU PENDERHAKAAN BERANTAI.... ATAU PENDERHAKAAN KEPADA INSTITUSI NEGARA SECARA BERSIRI?

ISU INI BARU PERMULAAN MAKA KITA BELUM TAHU HUJUNG JATUHNYA?!!!

NAMUN KITA HARAPKAN UMAT ISLAM BERSATU FIKIRAN, TENAGA, KEPAKARAN, MASA, HARTA DAN LAIN2 DEMI UMAT ISLAM YANG LAIN DI BUMI ALLAH INI. INGAT PILLAR ALLAH...!!! KITA BERSAUDARA MAKA JANGAN BERCERAI BERAI. SEMUA TINDAKKAN KITA MESTI SATU....

SATU SUARA, SATU UGAMA DAN SATU ISLAM... IAITU KERANA ALLAH!!!!!!!!

ALLAHUAKBAR!

KATA BIDALAN LAMA:

"MALANG PAK KADOK TAK TERHIDU BANGKAI

PAK KADOK SOKONG TIANG NAN REBAH

HABIS SAUDARA DIBUANG TAK TERPAKAI

KERANA JADI RAJA, SAUDARA DIKEKAH."

CERITA ULAR......................
Anak ular: Ibu, kita ni beracun tak?Ibu ular: Tak, kenapa tanya?Anak ular: Saya baru saja tergigit lidah saya!Teka! Apa akan jadi pada anak ular tu..Subscribe to Koleksi Cerita Menarik. by Email

1 comment:

Z-MAY said...

la ni banyak pak kadok kat malaysia... sedara mara mereka ialah lebai malang dan pak pandir...

lagi ramai muncul pak kadok, lebai malang dan pak pandir, maka akan hancurlah malaysia...