Monday, December 22, 2008

JASA IBRAHIM ALI KEPADA NIK AZIZ DAN PAS KELANTAN

NAK JAWAB ADEK BARU BELAJAR POLITIK

http://pinkturtle2.wordpress.com/2008/12/21/11931/#comment-10505:

BACA YEEE DEK PINK.........

Monday, December 22, 2008

JASA BRAHIM ALI KEPADA NIK AZIZ DAN PAS KELANTAN



ADINDA PINK... KAU KELABU POLITIK KELANTAN DEK...

.JASA BRAHIM ALI BESAR KAT PAS KELANTAN SEBAB TU TOK GURU RESTU DIA BERTANDING BEBAS ATAS TIKET PAS. BRAHIM ADALAH PAKAR POLITIK YANG BERGELIGA OTAK DIA. MANA ADA SIFIR MACAM TU. SEKARANG ZAID IBRAHIM AKAN BERTANDING DI PARLIMEN KB GUNA MODEL BRAHIM INI... WAKTU TU BRAHIM DAH BERTANDING ATAS TIKET UMNO DAH.....

BRAHIM NI CALUM MB UMNO KELANTAN DEK TAHUN 2012/13 DAN BAKAL JADI ORANG KUAT PAK NAJIB PM KITA YANG AKAN JADI PM MAC 2008. DIA KAN LAWAN TETAP LAWAN ANUAR IBRAHIM BAGI PIHAK NAJIB. BANYAK RAHSIA DAN LUBANG SULIT BUSUK SYEIKH YANG BRAHIM TAHU DEK PINK....SEBAB DIA ORANG KUAT ANUAR SEMASA DEMONTRASI BALING DAN KEBANGKITAN PELAJAR MELAWAN KERAJAAN DULU. DIA PUN BELAJAR SAMA DENGAN ANUAR. MUNGKIN TIDUR SEBANTAL DENGAN ANUAR?... TAK TAK LIWAT SEBAB BRAHIM NI BUKAN JENIS NATANG TU....

MAKNANYA SAHABAT SEHIDUP SEMATI DENGAN ANUAR SEJAK AWAL LAGI ANWAR BANGKIT LAWAN TETAP LAWAN KERAJAAN. ANUAR KAKI LAWAN MAKA TAK LEH NAK JADI KERAJAAN LAH.......

PASAL KENANG JASA?

PAS DAN NIK AZIZ YANG KENA KENANG JASA BRAHIM DEK. KALAU TIDAK KERANA BRAHIM SOKONG PAS 2004 DULU.... PAS DAH BERKUBUR DI KELANTAN DEK PINK OIIII.

INGAT TAK NIK AZIZ HANYA LEBIH SATU KERUSI MAJORITI DALAM DEWAN? LANGSUNG TAK KUAT MACAM TELUR DI HUJUNG TANDOK. TAPI KERANA BRAHIM YANG PINTAR NI MAKA NIK AZIZ SELAMAT.

BILA ERDOGAN NAK BUNUH POLITIK NIK AZIZ... SIAPA YANG LAWAN ERDOGAN YANG KHIANATI KEPIMPINAN ULAMAK NIK AZIZ? TAU TAK PA... BUDAK YANG KAYA MAYA YANG BAWA BANYAK SUPER DAN HYPERMARKET KAT KELANTAN TU LAH... KORIDOR DEPU..... JADI DEBU DAH......

BRAHIMLAH YANG SELAMATKAN DARI TUSNAMI PAK LAH UMNO PR 2004 TU DEK....

MAKA SEBAGAI BALAS JASA DAN BUDI BRAHIM... UNTUK UNTUK TERUS LAWAN ERDOGAN DI SAMPING SELAMATKAN NIK AZIZ MAKA BRAHIM DIJUNJUNG PAS UNTUK MENANG TIKET BEBAS DI PASIR MAS....

MAKA KENA BACA BLOG ABE DEK... HAL POLITIK KELANTAN NI DALAM POKET ABE JEE... SEBAB ABE JADI SU AKHBAR MAT YAAKOB DAN PENGARAH URUSETIA KERAJAAN KELANTAN DULU TAHUN 1987.

OLEH ITU JANGAN TEMBAK BRAHIM PAKAI PELURU KAPUR SAJEEE DEKKK... KESIAN YOU... TAK BETUL DAN TERSASAU TU. CETEK DAN MEMALUKAN HURAIAN SERTA ANALISA YOU TENTANG PERANAN BRAHIM DALAM POLITIK KELANTAN. SEBAB ABE PERNAH JADI SU BRAHIM SEMASA DIA JADI PENGERUSI ATAU KETUA PENERANGAN PERHUBUNGAN UMNO KELANTAN SEMASA TUN DR MAHATHIR JADI KETUA UMNO KELANTAN SERTA KU LI JADI KETUA UMNO KELANTAN LAGI....

PINK MASA TU BELUM HABIS BELAJAR LAGI KOT? MAAF ABE BERGURAU DENGAN ADEK SAJEEERRRRR.....

BACA NI ANALISA YANG BUTA DAN CETEK TENTANG PERANAN IBRAHIM ALI SERTA JASA DIA KEPADA PAS DALAM PR TAHUN 2004 DAN 2008.

Ibrahim Ali Buat Hal Lagi…

Walaupun beliau adalah Ahli Parlimen Bebas, tetapi tidak semestinya beliau begitu bebas menyatakan pandangan dan pendapat atau sokongan. Sedarkah beliau bahawa kemenangan beliau dahulu adalah atas tiket dan sokongan PAS? Atau benar seperti dakwaan sesetengah pihak, Ibrahim Ali mengamalkan ‘politik anjing tersepit’

Walaupun beliau adalah Ahli Parlimen Bebas, tetapi tidak semestinya beliau begitu bebas menyatakan pandangan dan pendapat atau sokongan. Sedarkah beliau bahawa kemenangan beliau dahulu adalah atas tiket dan sokongan PAS? Atau benar seperti dakwaan sesetengah pihak, Ibrahim Ali mengamalkan ‘politik anjing tersepit’

Ibrahim Ali tidak kenang budi, buat hal lagi…

PPK1 sebolehnya tidak mahu membuang masa dan mencemarkan pemikiran untuk menulis mengenai Ahli Parlimen Bebas (Pasir Mas), Dato Ibrahim Ali. Tetapi memandangkan tingkah laku dan tindak tanduk Ibrahim Ali sejak akhir-akhir ini semakin mencucuk mata, menyakitkan teliga, dan menikam perasaan, maka PPK1 kuatkan juga semangat untuk berkongsi dengan pengunjung blog ini.

Umum mengetahui Ibrahim Ali adalah politikus licik yang begitu mementingkan ‘survival’ karier politiknya. Bagi beliau, buatlah apa sahaja asalkan kerjaya politik berada dalam keadaan selamat, walaupun terpaksa menjilat kembali muntah dan kahak yang pernah diludahkannya sebelum ini.

Dan umum juga mengetahui, Ibrahim Ali mendapat kembali ‘title’ Yang Berhormat (YB) pada Mac 2008 lepas setelah memenangi kerusi Parlimen Pasir Mas. Yang lebih menariknya, kerusi yang dimenangi oleh beliau itu adalah atas belas ehsan dan ‘kurniaan’ YAB Tok Guru Nik Aziz dan juga rakyat Kelantan, khususnya para pengundi Pasir Mas.

Apa yang diharapkan oleh Tok Guru ialah, kurniaan ini mampu merawat hati Ibrahim Ali dan mungkin boleh mendekatkan Ibrahim Ali dengan perjuangan Islam. Dengan kata lain untuk memberi peluang dan galakan kepada Ibrahim Ali untuk bertaubat dan kembali ke pangkal jalan.

Bukan sedikit kerja khianat dan fitnah yang dilemparkan oleh Ibrahim Ali sebelum ini kepada PAS dan juga Tok Guru Nik Aziz. Tetapi sebagai seorang pendakwah Islam yang bertanggungjawab, dan atas dasar untuk menyelamatkan Ibrahim Ali dari terus hanyut dengan tindakan-tindakan melampaunya terhadap Islam dan Gerakan Islam, maka sokongan dan undi ahli PAS diberikan kepada beliau.

Namun sayang seribu kali sayang, diharap panas hingga ke petang rupanya hujan ditengahari. Ibrahim Ali yang pada mulanya nampak sudah berjaya ‘dijinakkan’ oleh Gerakan Islam PAS, telah mula membuat perangai tidak senonoh. Bermula dengan menyerang pimpinan PAS, diikuti dengan sokongan terbuka beliau kepada akta zalim ISA, dan yang agak terbuka seolah-olah telah memberi sokongan kepada BN dan calonnya pada PRK P036 Kuala Terengganu. Cerita penuh boleh diikuti di sini http://nobisha.blogspot.com/2008/12/ibrahim-ali-yakin-bn-menang-di-p36.html .

Walaupun beliau adalah Ahli Parlimen Bebas, tetapi tidak semestinya beliau begitu bebas menyatakan pandangan dan pendapat atau sokongan. Sedarkah beliau bahawa kemenangan beliau dahulu adalah atas tiket dan sokongan PAS? Atau benar seperti dakwaan sesetengah pihak, Ibrahim Ali mengamalkan ‘politik anjing tersepit’ yang akan menggigit kembali kaki atau tangan individu yang telah menyelamatkannya sebelum ini. Atau benarkah dakwaan sesetengah pihak bahawa Ibrahim Ali ini mengamalkan ‘politik si katak lompat’? Apa komen anda?

http://pemudakemehe1.blogspot.com

Respon

  1. Inilah satu contoh hidup kepada kita. Orang Islam memang amat menyayangi saudara mereka sendiri. Umat Islam tidak akan mengkhianati saudaranya sendiri. Di sinilah kita nampak manusia yang manakah yang betul-betul memperjuangkan Islam kita? Di sini juga kita dapat melihat betapa mulia seorang pejuang Islam seperti Tok Guru Nik Aziz yang sentiasa menghormati manusia lain dan sentiasa memberi peluang kepada manusia lain walaupun manusia itu merupakan musuhnya. Tetapi kenapakah hal yang sebaliknya berlaku?

    Masalahnya ialah manusia yang kita harapkan tu bukan berminat memperjuangkan Islam tetapi lebih kepada keturunan yang mana amat dilarang dalam agama kita. Ibrahim Ali memang dikenali sebagai ‘katak’. Jadi bagaimanakah kita nak berharap beliau nak berperangai seperti manusia. Darah yang mengalir dalam dirinya bukan bertunjangkan sifat keIslaman. Darah yang sudah bercampur dengan benda-benda haram amat payah dibersihkan kecuali bertaubat. Bolehkah dan Benarkah beliau sudah bertaubat? Beliaulah manusia yang sanggup mempergunakan apa saja untuk kebaikan dirinya. Mengkhianati agama Islam pun tak apa. Mengkhianati bangsa pun tak apa. Janji aku dapat habuan aku. Inilah perjuangan Ibrahim Ali.

    Saudara Aku kat Kelantan. Jangan mempercayai manusia macam ni lagi. Kalau dah bersifat munafik, sampai bila pun macam tu. Jangan kerana kulit dia macam kita, kita maafkan dia. Kita harus buang semua manusia yang mempermainkan agama Islam kita walaupun dia tu serumpun dengan kita.

    Hidup Islam. Bahagialah manusia sejagat. Allahuakhbar. Allahuakhbar. Allahuakhbar.


  2. PRU13 nanti jgn bagi dia peluang dah.


  3. Mengikut kata kawan-kawan aku di Kelantan (Pasir Mas) YB ni sangat kaya orangnya. Entah betul atau tidak , aku pun tak pasti. Soal duit, kononnya YB ni dah tak peduli. Politik itu adalah satu2nya hiburan untuknya. Nak menyanyi karaoke tak pandai kot. Biar ajelah dia nak melompat. TGNA nak beritahu bahawa bukan mudah nak menukar dasar pemikiran seseorang. Pengikut UMNO yang ramai itu pun samalah. Dah berkarat sehingga tak nampak yang betul dan yang salah. Malangnya masih ada lagi pemimpin PAS yang beranggapan UMNO mahu berubah sehingga sanggup bermaufakat dengan UMNO. Kalau ikut gaya, PRU13 nanti dia akan guna tiket BN pulak. Korang pengundi kawasan dia, buatlah pilihan yang betul.


  4. Politik katak

    Sebenarnya org yang semacam ini tak boleh dipercayai walaupun dia berlutut dengan kita.
    Iman dan islam tak ada pada dia, yg ada hanya
    kepentingan diri. Menyesal undi dulu. Mudah mudahan akan datang dia akan mati katak.

    Rakyat dah percaya dan tengok sendiri telatah
    dan tingkah laku beliau. Tak mungkin akan menang akan datang, PAS tak akan beri menang mudah kepada penderhaka dan orang tidak beriman ini.


  5. ibrahim ali adalah orang kuat nik aziz. beliau lah yang lawan erdogan yang nak guling nik aziz tu

    tunggu najib jadi pm…. brahim lah mb kelantan dek oiii sebab tuanku berkenan

    dia ni pahlawan melaytu islam…. bukannya kaki bontot yang masuk lubang tahi jantan dek

    dia pejuang melayu islam dan org kampong pasir mas tu tak kira apa parti…..nik aziz menang 2oo4 hanya 1 kerusi dek…. sapa punya jasa tu… brahim lah…..

    maka baca blog aku dulu kalau nak bijak politik….

3 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

ds najib jadi pm mulai mac 2009 dek...silap taip sorry

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

#

kau budak pelir kulut nak cakap apa pun cakap. kalau tak ada brahim 2004…pas kelantan dah kalah baham tanah. sebab brahim maka menanglah majoriti dua kerusi….kemudian kalah pulak di pr kecil permatang pasir…..pas tinggal 1 kerusi majoriti….ini fakta politik lah tolol

kau orang buncit perut makan projek pas….rasuah tuuuu,….habis balak dan tanah rakyat kau makan wahai bebudak laknatullah……..

*

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

pengkalan pasirlah... napi menangkan tanya wak sir dalam gelisokmo2.blogspot.com